...

Reklama na Facebooku – 145 000 w branży projektów domów.

Czy reklama na Facebooku działa? Jak wygenerowałem ponad 145 000 zł dzięki reklamie na Facebooku w branży projektów domów? Jak udało się to zrobić w niespełna 3 miesiąca? Zapraszam do przeczytania ciekawej historii jak rozpoczęła się moja współpraca z obecnie już stałym klientem-Marcinem.

Październik, dzień jak co dzień, kończyłem akurat spotkanie online z ekipą od aplikacji SCCOT (Panowie, pozdrawiam!) na którym omawialiśmy wyniki z ostatnich tygodni.  Na koniec zostałem spytany czy nie chciałbym jednego dodatkowego Klienta i czy mogą przekazać do mnie kontakt, no pewnie -odparłem. 

Dzwoni telefon, po krótkiej rozmowie dowiedziałem się czym zajmuje się Klient. Projektuje domy jednorodzinne do 100m2. Oprócz samej sprzedaży świadczy również usługi wznoszenia budynków jednorodzinnych. Swoje produkty (projekty domów) chciał zacząć sprzedawać na Facebooku.

Pytam o konkrety, od kiedy chce zacząć, czy posiada Fanpage na FB, czy były już prowadzone reklamy itd. Wtedy odpowiedział – NIE MA NIC zaczynamy od zera. Chcę abyś zajął się tym od A do Z.  To ma się kręcić i zdaje się na Ciebie. – Tak poznałem Marcina 🙂

Podstawowe założenia:

  • Sprzedaż projektów domów z oferty firmy,
  • Maksymalizacja zwrotu z wydatków na reklamę, 
  • Wspólnie ustaliliśmy zwrot z wydatków na reklamę na poziomie min.4 (ROAS 400%)

     

Konfiguracja/założenie konta biznesowego:

Pierwszym etapem było stworzenie firmowego fanpage, tworzyliśmy konto reklamowe, wspólnie z Marcinem podłączyliśmy płatności i skonfigurowałem całe konto biznesowe. Jest to niezbędne do reklamowania się na Facebooku.

Wdrożyłem pixel Facebooka przez API konwersji. Skonfigurowałem zdarzenia takie jak: wyświetlenie zawartości, konwersja niestandardowa, dodanie do koszyka, zakup. Dzięki tej operacji mieliśmy pełny obraz tego jakie akcje wykonują klienci w sklepie internetowym. Zweryfikowałem domenę sklepu w menadżerze zdarzeń, nadałem priorytety zdarzeń inaczej mówiąc, stworzyłem dobry grunt pod fundamenty 

Przyszedł czas na content marketing na Facebooku. Na firmowym w fanpage udostępnialiśmy treści które mogły zainteresować naszych odbiorców, były to m.in posty przedstawiające dom z projektu na każdym z etapów jego budowy, materiały z jakich jest budowany, publikowaliśmy filmy przygotowane przez Marcina, w których poruszane były najważniejsze cechy oferowanych projektów.

Kolejnym krokiem było uruchomienie kampanii reklamowych z celem aktywność do odbiorców zainteresowanych tematem budowy własnego domu, zakupu projektów itp. Ponad to Marcin prowadził aktywnie prowadzi kanał na YouTube związany z budową domów, pod każdym filmem umieścił informację zachęcającą do polubienia fanpage. Od początku naszej współpracy takie informacje pojawiały się również w filmach. Te elementy dodatkowo przyśpieszył budowanie społeczności wokół profilu na Facebooku.

Reklama na Facebooku-przystąpienie do działań

Kiedy zdążyliśmy się już rozgościć na Facebooku jako firma od projektów domów, przystąpiliśmy do prezentacji naszego produktu szerszej publiczności-bo przecież chodziło o sprzedaż. Jednocześnie testowałem kilka celów reklamowych:

  • ruch,
  • konwersje z optymalizacją:
  • dodanie do koszyka,
  • zakup

Reklama na Facebooku-Efekty po 30 dniach kampanii:

W pierwszym miesiącu zanotowaliśmy 35 zakupów o łącznej wartości 31,764 zł zaś całkowity koszt wydany na kampanie wyniósł 2858,20 zł. W tym momencie zdaliśmy sobie sprawę jak olbrzymi potencjał drzemie w Facebooku dla branży projektów domów. Jest dobrze- kontynuowałem działania jednocześnie testując kolejne grupy odbiorców.  ROAS w pierwszym miesiącu kampanii reklamowej wyniósł 11!

Efekty po 60 dniach kampanii:

W trzecim miesiącu współpracy podjęliśmy decyzję o uruchomieniu remarketingu dynamicznego oraz decyzją klienta, potroiliśmy budżet reklamowy. Kampania wygenerowała 72 nowe zakupy co przełożyło się na 145 766 zł przychodu w ciągu 60 dni.

Efekty po 90 dniach kampanii:

W trzecim miesiącu współpracy podjęliśmy decyzję o uruchomieniu remarketingu dynamicznego oraz decyzją klienta, potroiliśmy budżet reklamowy. Kampania wygenerowała 72 nowe zakupy co przełożyło się na 145 766 zł przychodu w ciągu 60 dni.

Podsumowując, w 3 miesiące wydaliśmy łącznie 16 500,86 zł. Każda wydana złotówka wygenerowała kolejne 8,83 zł. Zwrot z kampanii z kampanii reklamowej na Facebooku wyniósł 883% i wygenerował 127 zakupów.

Co dalej?  Dzięki tej kampanii została poszerzona oferta o kolejne projekty które, reklamujemy na Facebooku oraz innych kanałach społecznościowych. Obserwuj mój blog, inspiruj się lub rozpocznijmy współpracę 🙂

Podziel się:

Obserwuj mnie na Facebooku:

Inne wpisy

Kim jestem?

Z marketingiem internetowym związany jestem od 6 lat, prowadzę kampanie reklamowe dla firm usługowych w Internecie oraz sklepów internetowych.

Oprócz działań marketingowych prowadzę szkolenia indywidualne oraz konsultacje. Z początkiem 2022 roku zostałem oficjalnym partnerem ds. Marketingu w Ogólnopolskim Stowarzyszeniu Instalatorów OSFIS gdzie mam przyjemność wspierać firmy instalacyjne w działaniach reklamowych w Internecie oraz prowadzić webinary szkoleniowe z działań praktycznych.

Tylko na Facebooku dla swoich Klientów wygenerowałem, łącznie 8 milionów złotych przychodu.We współpracy z moimi Klientami stawiam na transparentność w działaniach reklamowych, efektywność oraz stały kontakt.

audyt Facebook Ads

Może szkolenie?

Naucz się, jak tworzyć reklamy na Facebooku.

Pozostałe wpisy

Co to jest ROAS i jak go mierzyć?

Co to jest ROAS? Definicja ROAS (Return on Advertising Spend) to wskaźnik, który mierzy skuteczność reklamy na Facebooku. Jest to stosunek przychodów generowanych przez reklamę do kosztu jej emisji. Im wyższy ROAS, tym lepsza efektywność reklamy. Jest to kluczowy wskaźnik dla reklamodawców, ponieważ pozwala im ocenić rentowność swoich kampanii reklamowych i dostosować strategie reklamowe do …

Co to jest ROAS i jak go mierzyć? Read More »

Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Ile kosztuje reklama na Facebooku? Reklama na Facebooku może być skuteczna i opłacalna, jeśli jest odpowiednio zaplanowana i wdrożona. Facebook jest obecnie jednym z największych i najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie, dlatego jest to doskonałe miejsce do reklamowania swoich produktów lub usług. Jednym z najważniejszych czynników, który wpływa na skuteczność reklamy na Facebooku jest odpowiednie …

Ile kosztuje reklama na Facebooku? Read More »

Bezpłatny E-book

''Jak uruchomić remarketing na Facebooku?''

Dzięki za kontakt! Otrzymałem Twoją wiadomość.

Skontaktuje się z Tobą w ciągu 1 dnia roboczego.

Obserwuj mnie na Facebooku:

Seraphinite AcceleratorBannerText_Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.