Strona główna Reklama dla firm uslugowych » Case Study Efekty Kampanii » Kampania Lead Ads na Facebooku – 1000+ gorących kontaktów w branży finansowej .
Kampania Lead Ads na Facebooku – 1000+ gorących kontaktów w branży finansowej .
''WSZYSTKO NA JEDNĄ KARTĘ''
Dlaczego warto przeczytać ten wpis?
✅ Sprawdzimy czy mogę generować takie wyniki u Ciebie,
✅ Co nie co opowiem jak pozyskuję min. 300 wartościowych kontaktów w branży finansowej dzięki kampanii Lead Ads.
✅ Jaka relacja towarzyszy mi we współpracy z moimi klientami.
✅ Dlaczego każdy, kto prowadzi firmę usługową powinien uruchomić taką kampanię.
W ciągu 30 dni z rynny dużych zasięgów i braku klientów z kampanii, które tu ciekawostka – robił Freelancer ”specjalista od marketingu internetowego”, do minimum 300 wartościowych kontaktów miesięcznie dzięki wdrożeniu strategii i przemyślanym działaniom.
Krótka historia
Pewnego dnia dzwoni telefon, kulturalny mężczyzna pyta mnie o możliwości reklamowe na Facebooku w branży finansowej. Zamieniliśmy kilka zdań, osoba po drugiej stronie słuchawki ewidentnie, była zniesmaczona reklamami na Facebooku. Postanowiłem dopytać o szczegóły, kto to tak spartolił i dlaczego? Co klient chce osiągnąć dzięki kampanii? Poprosiłem aby po kolei mi to wytłumaczył.
Gostek – tak go nazwijmy ”specjalista od marketingu Internetowego” otrzymał od Sławka zlecenie na zdobycie nowych klientów na Facebooku. Sławek wiedział że jest coś takiego jak Lead Ads ale nie wiedział jak to się w zasadzie nazywa i jak działa. Powiedział Gostkowi krótko, mam usługę taką i taką potrzebuje klientów na to i na to, jak możemy to zrobić?
Zgadnijcie co zrobił…
Przygotował kilka nieciekawych i niezrozumiałych dla ludzi grafik, ok grafiki to nie wszystko… pójdźmy dalej..
Przygotował opisy coś na zasadzie ogłoszeń w Wyborczej, Masz Kredyt? Pomożemy CI, Jesteśmy Najlepsi, Napisz do Nas!
Ok… widziałem wiele, słabe copy, słabą grafikę i nawet produkt, widziałem słaby. Czasami sprzedawał, najczęściej nie….
Strategia ”Gostka”
Uwaga! Poniżej opisuję strategię pozyskania klientów na Facebooku za pomocą płatnej reklamy, która nigdy w życiu nie powinna mieć miejsca.
Co 5 dni ”Gostek” wrzucał post na Fanpage z tekstem zachęcającym do kontaktu, przycisk dodany do posta to ”wyślij wiadomość”.
Te posty, które tak starannie przygotował i udostępniał zaczął promować. OK! Co w tym złego, pewnie pomyślisz. Nie każdy musi od razu robić super grafiki, i pisać teksty sprzedażowe niczym CopyNinja.
Przypomnę raz jeszcze, czego oczekiwał Sławek – potrzebuję klientów.
A co dostał?
Kampanie reklamową prowadząną z poziomu fanpage za pomocą magicznego przycisku ”PROMUJ POST” skierowaną do wszystkich jak leci, do dzieci, młodzieży z celem aktywność.
Przypominam że Sławek myślał że ma do czynienia ze specjalistą od marketingu Internetowego….
Po miesiącu, Sławek zapłacił ”Gostkowi” 600 zł za pracę, 500 za reklamy i otrzymał: nic nie warty zasięg postów, kilka łapek w górę i jedno, naprawde – jedno zapytanie od klienta.
Dodając powyższe sumy, koszt pozyskania jednego klienta wyniósł: 1100 zł….
Nowe oczekiwania
Nie mam w zwyczaju komentowania pracy innych osób podczas rozmowy z moimi klientami mimo że zdarza się to naprawdę często, klienci są niezadowoleni z poprzednich współprac czy to z agencją czy Freelancerem. Kiedy do mnie przychodzą najczęściej już sami wiedzą czego chcą i jasno stawiają warunki. Sławek już pod sam finish naszej rozmowy, powiedział mi wprost,
”Spróbuję jeszcze raz Krystian, powiedz mi tylko kiedy bedę miał pierwsze kontakty? ”
W ciagu 3 dni, ale mimo wszystko gwarancji nie daję nigdy, w przeciwnym razie bym CIę oszukał, odparłem.
W odpowiedzi usłyszałem wielki entuzjazm i pokłady nadzieji w moją osobę, ten człowiek mi zaufał!
Efekty kampanii Lead Ads
Sławek oczekiwał 3-5 kontaktów dziennie, taka liczba była dla niego po prostu okej. Osobiście była to moja pierwsza kampania Lead Ads w tej branży przez co ciężko było mi oszacować rezultaty kampanii w skali tygodnia czy miesiąca.
Co zrobiłem?
Zapoznanie z ofertą
Dokładnie zapoznałem się z ofertą Sławka, na jej podstawie stworzyłem profil klienta idealnego. Wiedziałem ile musi mieć lat, gdzie spędza czas wolny, czy ma dzieci, jakie są jego obecne problemy/trudności no i kluczowe – czy ma kredyt w banku.
Content i Struktura kampanii
Przygotowałem grafiki reklamowe, na początek 10 materiałów różniących się od siebie.
Napisałem teksty reklamowe wraz z nagłówkami z silnym CTA (call to action) – wezwanie do działania!
Ułożyłem strukturę kampanii która zakładała tylko 2 etapy styku z firmą Sławka. Ponżej kilka istotnych szczegółów:
Cel kampanii: Kontakty
Średni budżet dzienny: 97,50 zł
Zakładany koszt 1 kontaktu: max. 35 zł
Tymczasem po 30 dniach:
Kampania wygenerowała 758 kontaktów!
Pozyskiwanie kontaktów na Facebooku - maszyna do pozyskiwania klientów.
Zostaw komentarz
O MNIE
Cześć, jestem Krystian! Projektuję i wdrażam skuteczne strategie marketingowe dla firm w Internecie. Moją mocną stroną jest to, że nie istnieje dla mnie niemożliwe. Kieruję się myślą, że zawsze jest jakieś rozwiązanie.
INNE WPISY
OBSERWUJ MNIE
Sign up for our Newsletter
Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit